keskiviikko 24. kesäkuuta 2009

Avoliitossa lihakimpaleen kanssa

Elän yhteistaloudessa kolmen tinkimättömän lihansyöjän kanssa. Ne ja niitten kinkut, pihvit, pullat ja kepakot vastaan minun porkkanat, linssit, pavut ja tofut. Kahta jäsentä en edes yritä omalle vegelinjalleni käännyttää. Felinae-heimon edustaja ei ruoansulatukselleen ja luonnolleen mitään voi. Miksi siis tuhlata energiaa. Jäljelle jää yksi muriseva pihvinpurija...

Neuvokkaana naisena olen kehittänyt keinon päästä tässä alivoimatilanteessa niskan päälle. Olen päävastuullinen taloutemme kauppaostoksista ja ruoanvalmistuksesta. Keittiöni tarjoilee asiakkaalleen ainoastaan herkullista, kevyttä ja ravitsevaa kasvisruokaa. Paista itse pihvisi, jos niitä kaipaat. Hae kaupasta ja paista! uhoan ja heristän soppakauhaa tomerasti. Jos tulet kuitenkin toisiin ajatuksiin, täällä on sinulle lautasellinen intialaisin maustein terästettyä kasvismasalaa. Maistuisiko naan-leipä kylkeen? ;)

3 kommenttia:

  1. Minunkin mieheni paistaa itse pihvinsä. Mutta kyllä minä lapselle annan vielä luomulihaa. Valitkoon sitten itse myöhemmin.

    VastaaPoista
  2. Jos miehellesi ei maistu, niin minulle maistuu! Koska syödään?

    VastaaPoista
  3. Täytyy kyllä sanoa, olen onnellinen, että sait tämän aikaiseksi. Ihana lukea sinun aivoituksia.
    -Memmi

    VastaaPoista